Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Βασικάπρωτογενή) χρώματα είναι αυτά τα οποία όταν συνδυαστούν μεταξύ τους μπορούν να παράγουν όλα τους δυνατούς χρωματισμούς. Τα χρώματα που προκύπτουν από τον συνδυασμό των βασικών λέγονται δευτερογενή. Για την περιγραφή των χρωμάτων χρησιμοποιούμε τα χρωματικά μοντέλα. Κάθε ένα από αυτά χρησιμοποιεί κάποια βασικά χρώματα και μία μέθοδο για την περιγραφή των χρωματικών αντιλήψεων που μπορεί να έχουμε.

Τα χρώματα είναι μία κωδικοποίηση του ανθρώπινου νευρικού συστήματος για να διακρίνει τα μήκη κύματος (ή τις συχνότητες) του φωτός που προσπίπτουν στο αισθητήριο όργανο της όρασης. Τα μήκη κύματος του φωτός που διεγείρουν τον ανθρώπινο οφθαλμό κυμαίνονται από περίπου 4.000 Å (400 nm) μέχρι 7.000 Å (700 nm). Στον πίνακα φαίνεται σε γενικές γραμμές η χρωματική κωδικοποίηση του ανθρώπινου οφθαλμού. Σε κάθε μήκος κύματος (ή συχνότητα) η όραση του ανθρώπου αντιστοιχίζει και ένα χρώμα.
Όταν στο μάτι του ανθρώπου προσπέσουν δύο ακτινοβολίες με διαφορετικά μήκη κύματος η ανθρώπινη όραση συνθέτει τα χρώματα δημιουργώντας καινούργια. Έτσι για παράδειγμα αν μία φωτεινή πηγή μάς φαίνεται ότι εκπέμπει κίτρινο χρώμα μπορεί αυτή να έχει μήκη κύματος στην περιοχή από 560 nm έως 590 nm ή να εκπέμπει ταυτόχρονα κόκκινες και πράσινες ακτινοβολίες που όταν συντίθενται μας δίνουν κίτρινο χρώμα. Για τη δημιουργία των χρωμάτων δεν μας είναι απαραίτητα όλα τα μήκη κύματος του ορατού φωτός αλλά μόνο ορισμένα από αυτά. Με άλλα λόγια στηριζόμενοι σε κάποια χρώματα τα οποία ονομάζουμε βασικά ή πρωτογενή μπορούμε να συνθέσουμε τα υπόλοιπα.
Τα βασικά χρώματα που χρησιμοποιούμε για τη σύνθεση των χρωμάτων δεν είναι ίδια σε όλες τις εφαρμογές. Οι διαφορές σχετίζονται με τον τρόπο που παράγεται το φως που φτάνει στο μάτι αλλά και με το επιθυμητό οπτικό αποτέλεσμα. Το φως που βλέπουμε μπορεί να προέρχεται από απευθείας εκπομπή (π.χ. οθόνη), από απορρόφηση που οφείλεται σε ανάκλαση ή από απορρόφηση καθώς αυτό διέρχεται μέσα από ημιδιαφανή χρωματιστά υλικά. Κατά την εκπομπή του φωτός τα μήκη κύματος «αθροίζονται» για τη δημιουργία του χρωματικού αποτελέσματος ενώ κατά την απορρόφηση του φωτός από τα υλικά τα μήκη κύματος «αφαιρούνται» και δημιουργούν το χρωματικό αποτέλεσμα. Παράλληλα η αντίληψη του φωτός από τον άνθρωπο περιλαμβάνει επιπλέον χαρακτηριστικά όπως η λαμπρότητα (brightness) και η χρωματική καθαρότητα (saturation). Με άλλα λόγια η αίσθηση του χρώματος είναι μία πολύπλοκη ανθρώπινη διαδικασία.
Για την διευκόλυνση της περιγραφής και της αναπαραγωγής των χρωμάτων δημιουργήθηκαν τα λεγόμενα χρωματικά μοντέλα. Καθένα από αυτά βασίζεται σε συγκεκριμένα βασικά (πρωτογενή) χρώματα. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι σπάνια δύο εφαρμογές φτάνουν στο ίδιο χρωματικό αποτέλεσμα ακόμη και στην περίπτωση που χρησιμοποιούν το ίδιο χρωματικό μοντέλο. Μία εικόνα φαίνεται διαφορετική σε οθόνες από διαφορετικό κατασκευαστή και δύο κόκκινες μπογιές από διαφορετικό κατασκευαστή δίνουν διαφορετικό κόκκινο χρώμα.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΡΑΣΗ

Αν προσέξουμε τα χρώματα του φάσματος που υπάρχουν σε ένα ουράνιο τόξο ή που δίνει η ανάλυση του λευκού φωτός από ένα πρίσμα θα παρατηρήσουμε ότι μέσα σ’ αυτά δεν υπάρχουν πολλά από τα χρώματα που βλέπουμε (όπως το καφέ). Η πολυπλοκότητα, η ύπαρξη πολλών χρωματικών μοντέλων, οι δυσκολίες και τα προβλήματα που παρατηρούνται στη δημιουργία των χρωμάτων γίνονται κατανοητά αν λάβουμε υπόψη τη σύνθεση του φωτός που λαμβάνει το ανθρώπινο μάτι και τη φυσιολογία του ανθρώπινου νευρικού συστήματος που δημιουργεί την αίσθηση των χρωμάτων.
Στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του ανθρώπινου ματιού υπάρχουν τα κύτταρα που ονομάζονται φωτοϋποδοχείς ή φωτοαισθητήρες. Οι φωτοϋποδοχείς περιλαμβάνουν δύο τύπους κυττάρων τα κωνία και τα ραβδία. Τα ραβδία είναι υπεύθυνα για την αντίληψη του αμυδρού φωτός ενώ τα κωνία (ή κωνικά κύτταρα) για την αντίληψη των χρωμάτων. Υπάρχουν τρία είδη κωνικών κυττάρων:
  • S-κωνία: είναι ευαίσθητα σε φωτόνια μικρού μήκους κύματος και παρουσιάζουν μέγιστη ευαισθησία σε μήκος κύματος περίπου 4.200 Å (420 nm). Είναι ευαίσθητα στο μπλε φως.
  • Μ-κωνία: είναι ευαίσθητα σε φωτόνια μεσαίου μήκους κύματος και παρουσιάζουν μέγιστη ευαισθησία σε μήκος κύματος περίπου 5.300 Å (530 nm). Είναι ευαίσθητα στο πράσινο φως.
  • L-κωνία: είναι ευαίσθητα σε φωτόνια μεγάλου μήκους κύματος και παρουσιάζουν μέγιστη ευαισθησία σε μήκος κύματος περίπου 5.600 Å (560 nm). Είναι ευαίσθητα στο κόκκινο φως.
Η ευαισθησία των κωνίων σε διαφορετικά μήκη κύματος οφείλεται σε φωτοευαίσθητες χρωστικές ουσίες τις φωτοψίνες οι οποίες περιέχουν κάποιες πρωτεΐνες που ονομάζονται οψίνες. Κάθε είδος κωνίου περιέχει διαφορετικές φωτοψίνες. Το φως, καθώς προσπίπτει στα κωνικά κύτταρα, τα διεγείρει ανάλογα με τα μήκη κύματος που περιλαμβάνει. Τα κωνικά κύτταρα στέλνουν σήματα που φιλτράρονται μέσα από το οπτικό νεύρο και οδηγούνται στον εγκέφαλο. Η όλη διαδικασία δημιουργεί την τελική αντίληψη των χρωμάτων από τον άνθρωπο. Κάθε χρώμα που αντιλαμβανόμαστε οφείλεται στους συνδυασμούς των σημάτων που δίνουν οι φωτοϋποδοχείς. Ετσι, τα βασικά στοιχεία τα οποία αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι, είναι εντάσεις των Κόκκινο Πράσινο και Μπλε, σε μία πολύπλοκη διαδικασία σύνθεσης.
Η δημιουργία των φωτουποδοχέων στο μάτι καθορίζεται από ένα χρωμόσωμα που βρίσκεται στο γονίδιο Χ, που είναι φυλοκαθοριστικό. Οι γυναίκες έχουν δύο τέτοια γονίδια, ενώ οι άντρες ένα. Έτσι είναι πιο πιθανό οι άντρες να παρουσιάσουν χρωματικές ανωμαλίες από τις γυναίκες. Το χρωμόσωμα αυτό βρέθηκε να έχει τις περισσότερες διαφορές από άνθρωπο σε άνθρωπο (πάνω από 80 ποικιλίες), με αποτέλεσμα διαφορές στην αντίληψη των χρωμάτων, ειδικά ανάμεσα στο κόκκινο και το πράσινο. Ένα 10% των γυναικών διαθέτουν τέταρτο είδος κωνίων, διαθέτοντας έτσι πραγματική τετραχρωματική όραση. Το τέταρτο αυτό είδος είναι ευαίσθητο στο κάτω μέρος των συχνοτήτων, δηλαδή προς το υπέρυθρο. Επίσης, οι άνδρες έχουν λιγότερα κωνία κατά μέσο όρο, έως 30% και αντίστοιχα περισσότερα ραβδία, βλέποντας έτσι μικρότερη ποικιλία χρωμάτων αλλά πιο καθαρά στο σκοτάδι.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

 Για την περιγραφή και χρήση των χρωμάτων έχουν αναπτυχθεί διάφορες προσεγγίσεις περιγραφής τους, τα Χρωματικά μοντέλα. Χρησιμοποιούν μέθοδο παρόμοια με το μάτι. Αναλύουν/συνθέτουν την εικόνα σε αρκετά μικρά ομοιόμορφα στοιχεία, τα εικονοστοιχεία (pixels), με βάση κάποιες μεθόδους. Τα επιμέρους αυτά στοιχεία θεωρούνται ομοιόμορφα. Συνήθως αποτελούνται από ένα χρώμα η τον συνδυασμό κάποιων λίγων, των βασικών του κάθε μοντέλου. Έτσι προσεγγίζουν αρκετά την εικόνα που βλέπουμε, με διαφορετική ακρίβεια το καθένα. Τα χρώματα αυτά και οι μέθοδοι διαφέρουν από μοντέλο σε μοντέλο.

 ΧΡΩΜΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ RGB

Με τα βασικά αυτά χρώματα έχει δημιουργηθεί το χρωματικό μοντέλο RGB με το οποίο μπορεί να γίνει η κωδικοποίηση όλων των χρωμάτων που εμφανίζονται σε μία οθόνη. Στην 8bit έκδοση του χρωματικού αυτού μοντέλου κάθε χρώμα μπορεί να παρασταθεί με μία τριάδα αριθμών από 0 έως 255. Το μοντέλο βασίζεται στο γεγονός ότι όταν μία οθόνη δεν εκπέμπει φως εμφανίζεται μαύρη. Τα υπόλοιπα χρώματα δημιουργούνται με υπέρθεση των τριών βασικών με συγκεκριμένη αναλογία. Τα βασικά, τα δευτερογενή χρώματα και μερικά παραδείγματα δίνονται παρακάτω στην 8bit αυτή έκδοση του μοντέλου:
  • Μαύρο: (0,0,0)
  • Λευκό: (255,255,255)
  • Κόκκινο: (255,0,0)
  • Πράσινο: (0,255,0)
  • Μπλε: (0,0,255)
  • Κίτρινο: (255,255,0)
  • Γαλάζιο: (0,255,255)
  • Μοβ (Magenta): (255,0,255)
  • Πορτοκαλί: (255,102,0)
Το μοντέλο αυτό μπορεί να παρασταθεί με έναν κύβο χρωμάτων σε ένα καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων. Στην αρχή των αξόνων είναι η κορυφή του κύβου που αντιστοιχεί στο μαύρο χρώμα, ενώ στις κορυφές του κύβου που βρίσκονται πάνω στους άξονες βρίσκονται τα βασικά χρώματα (Κόκκινο, Πράσινο, Μπλε). Τα δευτερογενή χρώματα βρίσκονται στις τρεις κορυφές του κύβου που βρίσκονται απέναντι από τα αντίστοιχα βασικά χρώματα και στην κορυφή απέναντι από το μαύρο βρίσκεται το λευκό. Κάθε χρώμα στο σύστημα αυτό προσδιορίζεται από ένα σημείο στον κύβο με τρεις συντεταγμένες. Στη διαγώνιο μεταξύ μαύρου και λευκού βρίσκονται όλες οι αποχρώσεις του γκρι.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΤΥΠΩΣΗ

Στην εκτύπωση των εντύπων χρησιμοποιείται ευρέως το σύστημα CMY που είναι συμπληρωματικό μοντέλο του RGB. Τα τρία βασικά χρώματα στο CMY είναι: Γαλάζιο (Cyan) – Μαγεντιανό κόκκινο (Magenta) – Κίτρινο (Yellow). Με τα τρία αυτά χρώματα δημιουργούνται τα δευτερογενή Κόκκινο – Πράσινο – Μπλε ως εξής:
  • Κόκκινο: Μαγεντιανό κόκκινο(Magenta) + Κίτρινο
  • Πράσινο: Κίτρινο + Γαλάζιο
  • Μπλε: Γαλάζιο + Μαγεντιανό κόκκινο(Magenta)
 Το μοντέλο αυτό βασίζεται στο γεγονός ότι το υπόβαθρο της εκτύπωσης είναι το λευκό χαρτί που ανακλά όλα τα χρώματα (μήκη κύματος). Κάθε βασικό χρώμα που προστίθεται με ένα μελάνι απορροφά ορισμένα χρώματα και αποδίδει τα υπόλοιπα. Για παράδειγμα το κίτρινο μελάνι απορροφά το μπλε χρώμα και αφήνει το πράσινο και το κόκκινο να ανακλαστεί. Εδώ ο συνδυασμός των τριών βασικών χρωμάτων δίνει το μαύρο χρώμα (πλήρης απορρόφηση των ακτινοβολιών). Μαύρο χρώμα επίσης προκύπτει από το συνδυασμό ενός βασικού και του αντιθέτου του δευτερογενούς


  • Μαύρο: Γαλάζιο + Μαγεντιανό κόκκινο(Magenta) + Κίτρινο
  • Μαύρο: Γαλάζιο + Κόκκινο
  • Μαύρο: Μαγεντιανό κόκκινο(Magenta) + Πράσινο
  • Μαύρο: Κίτρινο + Μπλε
 Τα μελάνια όμως από τη φύση τους δεν μπορούν να αποδώσουν συγκεκριμένα μήκη κύματος – χρώματα (όπως τα pixels μίας οθόνης) αλλά μία ευρεία περιοχή του χρωματικού φάσματος. Το αποτέλεσμα είναι συνδυασμός των τριών βασικών χρωμάτων να δίνει ένα καφετί χρώμα αντί για το μαύρο. Για το λόγο αυτό προστέθηκε στο μοντέλο CMY και το μαύρο μελάνι με αποτέλεσμα να προκύψει το χρωματικό μοντέλο CMYK (Cyan – Magenta – Yellow – Black). Πρακτικά στην εκτύπωση δεν χρησιμοποιείται σήμερα το CMY μοντέλο αλλά το CMYK. Το μοντέλο CMY μπορεί να παρασταθεί όπως και το RGB με ένα κύβο σε ένα καρτεσιανό σύστημα αξόνων με το λευκό χρώμα στην αρχή των αξόνων και τα βασικά χρώματα πάνω στους άξονες.


ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ


Στην παραδοσιακή ζωγραφική χρησιμοποιείται το χρωματικό μοντέλο RYB με βασικά χρώματα τα Κόκκινο (Red) – Κίτρινο (Yellow) – Μπλε (Blue). Με τα τρία αυτά βασικά χρώματα δημιουργούμε τα δευτερογενή ως εξής:
  • Πορτοκαλί: Κόκκινο + Κίτρινο
  • Πράσινο: Κίτρινο + Μπλε
  • Μοβ: Μπλε + Κόκκινο
Στο μοντέλο αυτό υπάρχουν και τριτογενή χρώματα που δημιουργούνται από τα πρωτογενή και τα δευτερογενή. Τα πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή χρώματα φαίνονται στον χρωματικό τροχό. Το χρωματικό αυτό μοντέλο περιγράφει σε πολύ αδρές γραμμές τη συμπεριφορά των χρωμάτων που παράγονται από ανάμειξη των χρωστικών που χρησιμοποιούνται στις μπογιές ζωγραφικής και παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα στην εφαρμογή του. Το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένες οι μπογιές περιέχει χρωστικές που ανακλούν μεγάλες περιοχές του ορατού φάσματος που διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία που παρασκευάζει τις μπογιές. Με άλλα λόγια όλες οι κόκκινες μπογιές δεν είναι ίδιες και δεν παρουσιάζουν τις ίδιες ιδιότητες όταν αναμειχθούν με άλλες μπογιές. Για το λόγο αυτό στη ζωγραφική δεν είναι δυνατόν να παρασκευάσουμε όλα τα χρώματα από τα παραδοσιακά πρωτογενή. Έτσι κάθε παρασκευάστρια εταιρεία δημιουργεί μία δικιά της γκάμα βασικών χρωμάτων που περιλαμβάνουν τα πρωτογενή, τα δευτερογενή, ορισμένα τριτογενή ή άλλα χρώματα, το λευκό και το μαύρο. Με τα χρώματα αυτά μπορεί να δημιουργηθεί κάθε επιθυμητό χρωματικό αποτέλεσμα.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ


Η οθόνη της τηλεόρασης και του υπολογιστή λειτουργεί με τρία βασικά χρώματα: Κόκκινο – Πράσινο – Μπλε (Red – Green – Blue: RGB). Με συνδυασμό αυτών των χρωμάτων μπορούμε να δημιουργήσουμε τα δευτερεύοντα ή δευτερογενή χρώματα ως εξής:
Από τους συνδυασμούς των πρωτογενών ή των δευτερογενών χρωμάτων μπορούμε να δημιουργήσουμε όλους τους δυνατούς χρωματισμούς. Τα τρία πρωτογενή χρώματα όταν συνδυαστούν δίνουν το λευκό.
  • Λευκό: Κόκκινο + Πράσινο + Μπλε
Λευκό επίσης δίνουν και οι συνδυασμοί ενός πρωτογενούς και του αντίθετού του δευτερογενούς (συμπληρωματικά χρώματα).
  • Λευκό: Κόκκινο + Γαλάζιο
  • Λευκό: Πράσινο + Μοβ (Magenta)
  • Λευκό: Μπλε + Κίτρινο

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

ΟΙ ΣΥΝΗΘΕΣΤΕΡΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΕΣ
1.Γιατί χρειάζεται ένας διακοσμητή; Δηλαδή, ο απλός πολίτης δεν έχει άποψη και χρειάζεται την άποψη κάποιου άλλου;
ΕΔΙΕ: Ποτέ δεν θεωρούμε ότι ο άνθρωπος, που μας ζητάει να συνεργασθούμε, δεν έχει άποψη. Αντίθετα, ο πελάτης αυτός είναι πολύ υποψιασμένος για να αναζητά ειδικευμένους επαγγελματίες του είδους. Άλλωστε ένας διακοσμητής μπαίνει σ’ ένα έργο όταν κληθεί και αυτός που ζητά τη συνεργασία έχει άποψη γι’ αυτό. Γενικά, ο διακοσμητής καλείται με τις γνώσεις του να βάλει σε μία κατεύθυνση τα θέλω του πελάτη του, χωρίς φυσικά να τα ακυρώνει.
2. Τι είναι Διακόσμηση και γιατί χρειάζομαι Διακοσμητή;
ΕΔΙΕ: 
Διακόσμηση είναι η τέχνη, που αναλύει τις εξειδικευμένες ανάγκες και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του πελάτη-χρήστη και διαμορφώνει τον χώρο του βάσει αυτών. Η Διακόσμηση είναι μια εφαρμοσμένη τέχνη και διέπεται από αρχές και κανόνες, απαιτούνται δε ειδικές γνώσεις πάνω σε πολλά τεχνικά θέματα, πέραν βέβαια της ανεπτυγμένης αισθητικής, που θεωρείται απαραίτητη.
3. Οι φίλοι μου έκαναν ένα ωραίο σπίτι μόνοι τους, χωρίς να προσφύγουν σε κάποιον ειδικό. Εγώ γιατί να το κάνω όταν για το καινούργιο μου σπίτι κάνω τόσα έξοδα;ΕΔΙΕ: Θα ήταν ανόητο να υποστηρίξουμε ότι δεν υπάρχουν άλλοι, εκτός των διακοσμητών που έχουν αισθητική άποψη, ισορροπία και κριτήριο. Όμως όπως είπαμε πιο πάνω απαιτούνται και ειδικές γνώσεις εργονομίας, σχεδιαστικές, οικοδομικές, γνώσεις για την λειτουργία των χρωμάτων κ.α. Γι’ αυτό πιστεύουμε, ότι ακόμα και αν παραδεχθούμε ότι οι γνωστοί σας είναι εξαιρετικά χαρισματικά άτομα, οι λύσεις που δόθηκαν στον δικό τους χώρο, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα λύσουν και τα προβλήματα του δικού σας.
Η κατασκευή ενός σπιτιού, όντως, συνεπάγεται έξοδα και κανείς δεν σας υποχρεώνει να καταφύγετε σε διακοσμητή, παρά μόνον αν πιστεύετε ότι θα σας προσφέρει ουσιαστικά. Πάντως με τη φροντίδα του διακοσμητή ένα σπίτι είναι ωραίο όχι μόνον αισθητικά, αλλά και λειτουργικά!!!
4. Μήπως τελικά ο διακοσμητής είναι μόνο για τους οικονομικά ευκατάστατους, που μπορούν να αντέξουν επιπλέον κόστος;
ΕΔΙΕ: Ο διακοσμητής αναλαμβάνει ό,τι του αναθέσουν και πληρώνεται ανάλογα με το είδος συνεργασίας και βάσει ενιαίου τιμοκαταλόγου και γραπτής προσφοράς. Ρωτήστε και μάθετε πριν συνεργασθείτε με ένα διακοσμητή, ζητείστε γραπτή προσφορά. Το ωραίο περιβάλλον το έχουμε ανάγκη και το αξίζουμε ΟΛΟΙ και όχι μόνον οι ευκατάστατοι. Πάντως, έχει αποδειχθεί στατιστικά ότι ο διακοσμητής κάνει καλύτερη ταξινόμηση των εξόδων. Δηλαδή επιτυγχάνει καλύτερο και πιο λειτουργικό αποτέλεσμα με τα ίδια ή και λιγότερα χρήματα.
5. Μήπως ο διακοσμητής θα μου επιβάλλει το δικό του γούστο ή θα με οδηγήσει σε ακριβές επιλογές αντικειμένων για το σπίτι;
ΕΔΙΕ: Καταρχήν για να συμβεί αυτό, πρέπει να του το έχετε επιτρέψει. Παρόλα αυτά στην περίπτωση, που ένας διακοσμητής επιβάλλει το δικό του γούστο, αυτό για τα δικά μας πιστεύω είναι αποτυχία, όσο αισθητικά καλό και αν είναι το αποτέλεσμα. Διότι δημιούργησε έναν χώρο για τον εαυτό του και οχι για τον πελάτη του. Όσον αφορά στις επιλογές των αντικειμένων, αυτές εξαρτώνται αποκλειστικά από εσάς. Ο διακοσμητής μπορεί και πρέπει να προτείνει διάφορες επιλογές, η τελική απόφαση όμως, επιβάλλεται να είναι του πελάτη.
6. Γιατί να προσλάβω διακοσμητή όταν τα περισσότερα καταστήματα έχουν δικούς τους διακοσμητές, οι υπηρεσίες των οποίων μάλιστα δεν χρεώνονται;
ΕΔΙΕ: Πράγματι σήμερα ακόμη και οι πιο μικρές εταιρείες διαθέτουν κάποιον συνεργάτη – διακοσμητή, ευτυχώς… Όπως όμως είναι ευνόητο, λογικό και απόλυτα θεμιτό, η κάθε εταιρεία προωθεί τα δικά της προϊόντα. Ο δε συνεργάτης της είναι αδύνατον να συνυπολογίσει άλλα προϊόντα από άλλες εταιρείες και του είναι δύσκολο στην ολιγόωρη συζήτηση μαζί σας, να αναλύσει σε βάθος τις ρεαλιστικά δικές σας ανάγκες. Σκεφθείτε ότι ο κάθε χώρος αποτελείται από επί μέρους στοιχεία που πρέπει να συνδεθούν αρμονικά για την δημιουργία ενός ειδικού και μοναδικού προσωπικού περιβάλλοντος. Άλλωστε ο διακοσμητής πληρώνεται από εσάς, ενώ ο συνεργάτης - διακοσμητής πληρώνεται από την εταιρεία για να είναι γνώστης του συγκεκριμένου προϊόντος και να το προωθεί σωστά. Αυτό που σίγουρα μπορεί να κάνει άψογα είναι να βοηθήσει με τις εξειδικευμένες γνώσεις του, τον συνάδελφο του στην τελική του πρόταση, ως προς την τελική απόφαση.
Σεβόμαστε όλους τους συναδέλφους μας, που εργάζονται στις διάφορες επιχειρήσεις, γιατί έχουν εξειδικευμένη γνώση στο αντικείμενό τους, όμως είναι αδύνατο να έχουν συνολική άποψη του χώρου, του ύφους και των απαιτήσεων του πελάτη. Βεβαίως αν πιστεύετε ότι, αποσπασματικές απόψεις μπορούν να σας βοηθήσουν στη συνολική κατασκευή, τότε σαφώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους συγκεκριμένους συναδέλφους μας.
7. Πότε πρέπει να απευθυνθώ στο διακοσμητή; Όταν το σπίτι έχει ολοκληρωθεί και πρόκειται να αγοράσω τα έπιπλα;
ΕΔΙΕ: Όχι είναι η πιο λανθασμένη επιλογή. Κατά την άποψη μας η βάση ενός χώρου ξεκινά από τη σωστή χωροταξική μελέτη, τη σωστή οργάνωση και λειτουργία του και αυτό μπορεί να γίνει μόνον αν συνεργασθείτε με τον διακοσμητή από την αρχή, ακόμη και πριν πέσουν τα μπετά. Ένας μεγάλος Διακοσμητής και δάσκαλος έλεγε: "πριν πέσουν τα μπετά, γιατί στο χαρτί σβήνεις και ξανασχεδιάζεις χωρίς έξοδα". Η λειτουργικότητα και η αισθητική επιβάλλεται να ισορροπούν. Σ’ ένα κακώς οργανωμένο περιβάλλον, ακόμα και η πιο άψογη αισθητική δεν φιλοξενείται σωστά!!!
8. Πως και που θα βρω έναν αξιόπιστο διακοσμητή;
ΕΔΙΕ: Αξιόπιστος επαγγελματίας διακοσμητής θεωρείται αυτός, που είναι ικανός να αποδείξει τις σπουδές του και την επαγγελματική του οντότητα και αν θέλουμε να προχωρήσουμε στην ουσία είναι αυτός που σέβεται την επαγγελματική δεοντολογία του κλάδου μας. Σημειώνεται ότι η ΕΔΙΕ δέχεται, ως τακτικά μέλη της μόνον αυτούς τους επαγγελματίες και υποστηρίζει συγκεκριμένη φιλοσοφία δουλειάς, βάσει της οποίας δρα συμβουλευτικά στα μέλη της.
9. Πόσο πρέπει να πληρώσω ένα διακοσμητή και πως θα ξέρω ότι δεν πληρώνω παραπάνω απ’ όσο δίνει η αγορά;
ΕΔΙΕ: Οι επαγγελματίες διακοσμητές-μέλη της ΕΔΙΕ εργάζονται βάσει ενιαίου τιμοκαταλόγου και ανάλογα με τον τρόπο συνεργασίας τους, δίνουν γραπτή προσφορά και αν γίνει αποδεκτή, υπογράφουν και ενιαία συμφωνητικά παροχής υπηρεσιών. Συμβουλεύουμε να ρωτά κανείς το κόστος και να διαβάζει το αντίστοιχο συμφωνητικό, πριν αναθέσει την εργασία που θέλει.
10. Όλοι οι διακοσμητές είναι εξίσου καλοί και σε κατοικίες και σε επαγγελματικούς χώρους, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους;
ΕΔΙΕ: Το βέβαιο είναι ότι κάθε έργο είναι ένα αντικείμενο μελέτης και ως τέτοιο το αναλύεις και προσπαθείς να δώσεις λύσεις στα προβλήματά του. Επίσης βέβαιο είναι ότι οι διακοσμητές διδάσκονται πώς να μελετούν ένα χώρο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κάποιοι συνάδελφοι δεν ειδικεύονται περισσότερο σε έναν τομέα. Αν θα είναι καλοί σ’ αυτό που παραδίδουν, εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, με κυριότερη την επαφή που έχει ο διακοσμητής με τον πελάτη του. Σίγουρα, πάντως, το καλό αποτέλεσμα δεν είναι πάντα ευθέως ανάλογο με τη δαπάνη.
11. Πως μπορώ να εμπιστευθώ έναν διακοσμητή, ότι θα μου κάνει αυτό που θέλω;ΕΔΙΕ: Υπάρχουν τριών ειδών διακοσμητές:
Α. Εκείνοι, που επιβάλλουν τις απόψεις τους στον πελάτη.
Β. Εκείνοι, που απλώς εφαρμόζουν τις απαιτήσεις του πελάτη τους.
Γ. Εκείνοι, που προσπαθούν να ισορροπήσουν τις απαιτήσεις του πελάτη τους, με το εργονομικά και αισθητικά «ορθό».
Γιατί ένα υπνοδωμάτιο, χώρος ηρεμίας, βαμμένο σε ένα κατακόκκινο χρώμα, εξ ορισμού διεγερτικό, δεν είναι ο,τι πιο σωστό μπορεί να φαντασθεί κανείς, ακόμη και αν είναι σφοδρή επιθυμία του πελάτη-χρήστη. Ο σωστός επαγγελματίας διακοσμητής πρέπει να αναλύσει τις ψυχολογικές επιπτώσεις αυτής της επιλογής στον πελάτη του και αν δεν υπάρξει αλλαγή απαίτησης, πρέπει να επιλέξει τον σωστό τόνο και την ποσότητα, που θα είναι αβλαβής στον χρήστη.
Η ΕΔΙΕ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΣΑΦΩΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΨΗ.
12. Πως θα ξέρω, ότι ο Διακοσμητής που προσέλαβα είναι ένας υπεύθυνος Επαγγελματίας;
ΕΔΙΕ: 
Σωστή ερώτηση! Όπως σε όλα τα επαγγέλματα και εδώ υπάρχουν «ευκαιριακοί» που εκμεταλλεύονται την έλλειψη ενημέρωσης, καθώς και το γνωστόν «στην Ελλάδα είσαι ο,τι δηλώσεις».  Η ΕΔΙΕ - ΕΝΩΣΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ κάνει τακτικά μέλη, όσους αποδεικνύουν τις σπουδές τους και την νομιμότητα της εργασίας τους, εργάζονται δε σύμφωνα με τον διεθνή κώδικα δεοντολογίας, όσον αφορά στις σχέσεις τους με τους πελάτες. Μόνον σ’ αυτούς παρέχει την ταυτότητα της Ένωσης. Ζητήστε του λοιπόν να σας δείξει την ταυτότητα μέλους της ΕΔΙΕ και απευθυνθείτε στην Επιτροπή Δεοντολογίας της Ένωσης, για κάθε διευκρίνηση ή βοήθεια ή ακόμη και για διάφορα, που τυχόν προκύψουν στις σχέσεις σας.
13. Θέλω να συνεργαστώ με Διακοσμητή, αλλά φοβάμαι ότι είναι ακριβός!
ΕΔΙΕ: 
Είναι δεδομένο ότι κάθε εργαζόμενος πρέπει να αμείβεται για το προϊόν, που παράγει έστω και αν αυτό είναι απλές συμβουλές, που όμως προέρχονται από σπουδές και εμπειρία και λύνουν προβλήματα. Στην περίπτωση παροχής υπηρεσίας, όπου και εντάσσεται η δουλειά του διακοσμητή η ΕΔΙΕ προτείνει στα μέλη της ένα τιμοκατάλογο μίνιμουμ αμοιβών, για επί μέρους εργασίες ή συνολικό έργο, ο οποίος διαμορφώνεται ανάλογα με την πείρα, τις γνώσεις και την καταξίωση του κάθε μέλους της.
Λάβετε όμως υπ’ όψιν σας, ότι ο διακοσμητής θα σας προλάβει από τυχόν λάθη, που θα φανούν αργότερα και θα αναγκαστείτε να διορθώσετε.
Και όλοι γνωρίζετε πόσο στοιχίζουν αυτά τα λάθη…
Ακόμη θα σας βοηθήσει λόγω της εμπειρίας του να επιλέξετε το καταλληλότερο συνεργείο ή προμηθευτή, με το μικρότερο δυνατό κόστος και την υψηλότερη ποιότητα.
ΜΗΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΗ ΞΑΝΑΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΣΑΣ;
14. Τι πτυχία ή τι πιστοποιητικά πρέπει να έχει ένας διακοσμητής;ΕΔΙΕ: Οι διακοσμητές με εμπειρία πέραν των 25 ετών έχουν βεβαιώσεις εργαστηρίων ελευθέρων σπουδών κι όσοι προέρχονται από το εξωτερικό πτυχία κολεγίων. Σήμερα η ειδικότητα της εσωτερικής αρχιτεκτονικής είναι ενταγμένη, πλέον και στα ΤΕΙ, στα ΙΕΚ, στα ΙΙΕΚ στην χώρα μας, αλλά και σε πολλά πανεπιστήμια διεθνώς.
Στόχος μας, σε συνεργασία με διεθνείς ενώσεις, είναι να αναβαθμίσουμε και να διευρύνουμε το επίπεδο σπουδών και να αναγνωρισθεί, όπως στην υπόλοιπη Ευρώπη και στις ΗΠΑ, το πτυχίο μας και η ειδικότητα μας και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα.

Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Sxediase: Απλή εκτίμηση κόστους κατασκευής για κατοικίες





Πηγή  http://sxediase.blogspot.gr/

Sxediase: Απλή εκτίμηση κόστους κατασκευής για κατοικίες


Πολλές φορές, η εκ των προτέρων εκτίμηση του ακριβούς κόστους για μια κατοικία , δεν καταλήγει με ασφάλεια σε κάποια αποτελέσματα που θα...

Sxediase: Προυπολογισμός κόστους ανά ομάδα εργασιών





Πηγή  http://sxediase.blogspot.gr/

Sxediase: Προυπολογισμός κόστους ανά ομάδα εργασιών:
Πρόκειται για προσεγγιστική εκτίμηση κόστους ανά κατηγορία εργασιών για συνήθη κτίρια κατοικιών . Δεν συμπεριλαμβάνονται κοινόχρηστοι...

Μουσείο Μπενάκη : ΕΠΙΣΚΕΨΗ / ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ

Μουσείο Μπενάκη : ΕΠΙΣΚΕΨΗ / ΕΚΘΕΣΕΙΣ / ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

hotel in iceland

“Γεννημένο” ανάμεσα στις τεκτονικές πλάκες δύο ηπείρων!

Στα νοτιοδυτικά της Ισλανδίας, στο όρος Hengill λίγο έξω από το εθνικό πάρκο Thingvellir, εκεί όπου η ένωση των τεκτονικών πλακών είναι ορατή επάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, βρίσκεται το ION Luxury Adventure Hotel.

Σχεδιάστηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο Minarc με σκοπό να αντανακλά την ομορφιά της περιοχής με σαφήνεια και απλότητα, να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, να προσφέρει στον επισκέπτη όλες τις ανέσεις και την πολυτέλεια που ο ίδιος επιθυμεί και να χαρίζει μοναδική θέα στο Βόρειο Σέλας, στη λίμνη Thingvallavatn αλλά και στα γύρω βουνά!

Το ξενοδοχείο είναι εναρμονισμένο με το εντυπωσιακό φυσικό τοπίο της περιοχής, ενώ ενσωματώνει καινοτόμα υλικά, βιώσιμες πρακτικές, καθώς και τα φυσικά χαρακτηριστικά της Ισλανδίας στον σχεδιασμό του.

Το κτίριο διακριτικό και ταυτόχρονα μοντέρνο, διαθέτει ένα μείγμα σύγχρονων και φυσικών στοιχείων, με τις τσιμεντένιες επιφάνειες, το ξύλο και τις λεπτομέρειες από δέρμα να συνυπάρχουν αρμονικά.
Το ION Luxury Adventure Hotel είναι χτισμένο σε μία απόκρημνη προεξοχή, στη θέση ενός παλιού εργοστασίου γεωθερμικής ενέργειας. Γύρω του υπάρχουν άφθονες φυσικές θερμές πηγές οι οποίες παρέχουν στο κτίριο γεωθερμική θέρμανση και ζεστό νερό. Τα υπερμεγέθη παράθυρά του συλλαμβάνουν το φυσικό φως της ημέρας, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό την ανάγκη για τεχνητό φωτισμό.

Τα συνολικά 46 δωμάτια του, εκ των οποίων τα 22 είναι standard και τα 24 deluxe, δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα και προσφέρουν στον επισκέπτη την ηρεμία και την γαλήνη που επιθυμεί. Το εστιατόριο Silfra συνδυάζει στις γεύσεις του την τοπική κουζίνα και το πνεύμα της Ισλανδίας, με εποχιακά και σύγχρονα πιάτα με έμφαση στα φρέσκα υλικά από το αγρόκτημα του resort.
Βέβαια το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του ξενοδοχείου είναι η ημιυπαίθρια πισίνα με την εκπληκτική θέα στην γύρω περιοχή αλλά και το bar που μοιάζει να αιωρείται πάνω από την πλαγιά.

Για τους λάτρεις της περιπέτειας που επιθυμούν να δούνε τις τεκτονικές πλάκες από πολύ κοντά, το ξενοδοχείο προσφέρει τη δυνατότητα καταδύσεων στην Silfra, (τεκτονική σχισμή) όπου η ορατότητα ξεπερνά τα 330 πόδια.

Εκεί όπου οι ενώνονται οι τεκτονικές πλάκες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρασίας, εκεί όπου η φωτιά σμίγει με το νερό και οι θερμές πηγές με τους παγετώνες, βρίσκεται το ION Luxury Adventure Hotel, σε ένα τοπίο σχεδόν απόκοσμο που μαγεύει και συγκινεί.






Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΙΝΘΟΚΕΡΑΜΟΠΟΙΕΙΑΣ ΒΟΛΟΥ

Το Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας "Ν. & Σ. Τσαλαπάτα", αποτελεί ένα από τα λίγα διασωζόμενα βιομηχανικά συγκροτήματα στην Ελλάδα. Το Εργοστάσιο Πλινθοκεραμοποιίας ιδρύθηκε από τους αδερφούς Τσαλαπάτα και λειτούργησε για πάνω από πενήντα χρόνια (1926 - 1978), αποτελώντας μία σημαντική παραγωγική μονάδα, με πανελλαδική εμβέλεια.
Σε μια έκταση 22.000 τ.μ. εργάζονταν 250 υπάλληλοι - στην ακμή του - κατασκευάζοντας πολλά είδη κεραμιδιών και πλίνθων (τούβλα). Στην ακμή της λειτουργίας του απασχολούσε 250 άτομα και τα μηχανήματα του έφταναν τους 300 ίππους. Σημείο αναφοράς αποτελούσε το καμίνι Hoffmannπου έσβησε μόνο στην Κατοχή το 1944 και στην διετία 1954-1956  δύο φορές εξαιτίας των μεγάλων σεισμών του Βόλο. Το εργοστάσιο αγοράστηκε αρχικά από το Δήμο Βόλου (πρόγραμμα URBAN) το 1995 και πραγματοποίησε μερικά χρόνια αργότερα έργα αποκατάστασης με σκοπό την δημιουργία ενός πολυχώρου που θα αναδείκνυε πολιτιστικά και ιστορικά την πόλη του Βόλου αλλά και την ευρύτερη Θεσσαλία. Την σημερινή του τελική μορφή, το Μουσείο -όπως εξελίχθηκε το εργοστασιακό συγκρότημα- την πήρε μετά από τα έργα του 2004-2006 που έγιναν από το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς και εκτείνονται στα 5.000 τ.μ. του ευρύτερου χώρου.
 Τα τριβεία, οι πρέσες, οι κοφτήρες, οι δεξαμενές αργίλου, τα βαγονέτα και η κάμινος Hoffmann ανασυνθέτουν την παραγωγική διαδικασία για τις ανάγκες της περιήγησης του επισκέπτη και της γνωριμίας του με το παραδοσιακό επάγγελμα του πλινθοκεραμοποιού και των τεχνικών εξειδίκευσης και κατεργασίας των πρώτων υλών. Η μόνιμη έκθεση, που αναπτύσσεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις όπου γινόταν η παραγωγή, πλαισιώνεται από μακέτες και πλούσιο εποπτικό υλικό.

Το μουσείο βρίσκεται στην Νότια Πύλη του Βόλου και τηλέφωνο επικοινωνίας είναι το 24210 29844.






Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΩΣ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΤΡΙΝΑ

(εικ.1)* Η σύγχρονη εμπορική βιτρίνα είναι κάτι πολύ περισσότερο από τον εξωτερικό χώρο ενός καταστήματος όπου απλώς εκτίθενται εμπορεύματα. Πλέον πρόκειται για την εικόνα του καταστήματος, την πρώτη προσέγγιση με τον καταναλωτή. Ο οποίος πλέον είναι ένας εξερευνητής ευκαιριών και πολυτέλειας, και οπτικά ερεθίσματα μπορούν να τον επηρρεάσουν σημαντικά. ΢Σαν αποτέλεσμα, η παρουσίαση των σύγχρονων εμπορικών βιτρινών, πολλές φορές με τη βοήθεια ειδικών στην ψυχολογία της παρατήρησης, προσπαθεί να δημιουργήσει όνειρα και να εστιάσει τον περαστικό σε δύο βασικά στοιχεία: το προϊόν και τη μάρκα. Ένα από τα πιο δυνατά τους όπλα, είναι το φως. Το φως μπορεί να δώσει μαγικά αποτελέσματα ακόμα και από αντικείμενα της καθημερινής μας ζωής. Μπορεί να βοηθήσει να ξεχωρίσουν οι ποιότητες των υλικών, οι υφές, οι διαφάνειες. Να δώσει ιεραρχία, εστίαση και σαγήνη σε μια «σκηνή», όπως είναι ακόμα και μια εμπορική βιτρίνα. Κι αυτό, είναι κάτι που το ξέρουν πολύ καλά οι πωλητές.
εικ.4 εικόνες από τη θεατρική παράσταση “Cymbeline”, William Shakspeare, σκηνοθέτης
και σκηνογράφης: Dieter Dorn, Münchner Kammerspiele, 1998, πηγή: “Light Fantastic: the Art and
Design of Stage Lighting”, Max Keller, Εκδόσεις PRESTEL, publishing LTD, 2006)


Η έννοια σκηνογραφία1 όριζε την παρουσίαση του απαραίτητου για την εξέλιξη του δράματος χώρου, όταν η δραματική πράξη πραγματοποιούνταν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάτω από το φως του ήλιου. Το τεχνητό φως είναι ένα από τα πιο μαγικά όπλα των σκηνογράφων θεάτρου σήμερα, ένα από τα πιο δυνατά τους μέσα για να βοηθήσουν το κοινό να εστιάσει στη σύλληψη του σκηνοθέτη, να ταξιδέψει, να συγκινηθεί. Στο χώρο του εμπορίου, η σκηνογραφία εισχωρεί στις βιρίνες και τα καταστήματα. Οι περαστικοί είναι το κοινό, τα μανεκέν οι σιωπηλοί «ηθοποιοί», το προϊόν είναι το μήνυμα, και το φόντο είναι το σκηνικό όπου διαδραματίζεται η «ιστορία». Οι βιτρίνες μεταμορφώνονται σε σκηνές, και χρησιμοποιούν τις έννοιες και τα μέσα της σκηνογραφίας για να τραβήξουν την προσοχή, να προσελκύσουν, να σαγηνέψουν. Είναι σαφές πως η σκηνογραφία και το σκηνογραφικό φως για το θέατρο και για τις εμπορικές βιτρίνες έχουν πολλές διαφορές. Το θέατρο φιλοξενεί μια πράξη που διαρκεί ένα χρονικό διάστημα και εμπεριέχει το ίδιο κίνηση, εξέλιξη μιας ιστορίας, την οποία το φως ακολουθεί.

Μια εμπορική βιτρίνα είναι μια σκηνή μοναδική, στατική, με λειτουργία συνεχή μακροπρόθεσμα, και το φως που τη συνοδεύει ακολουθεί πάνω κάτω τα ίδια χαρακτηριστικά. Αλλά υπάρχει κάτι που αμφότερες οι διαφοροποιήσεις του σκηνογραφικού φωτός έχουν κοινό: Οι διαφορετικές ποιότητες στον φωτισμό, δομημένες στο χώρο και το χρόνο, επιδέχονται κάθε φορά μιας διαφορετικής ερμηνείας του χώρου και των αντικειμένων. Είναι ενδιαφέρον το φαινόμενο στις σύγχρονες πόλεις τη νύχτα, όταν η εικόνα τους είναι «αρνητική» με αυτήν της ημέρας. Κατά της διάρκεια της μέρας, τα περιγράμματα των κτιρίων διαγράφονται στην οπτική μας αντίληψη μέσω της αντίθεσής τους με τον ανοιχτόχρωμο ουρανό, και τα ανοίγματά τους είναι σκούρα. Τη νύχτα, ο ουρανός είναι σκούρος, και τα ανοίγματα γίνονται πια φωτεινά σημεία στις συμπαγείς επιφάνειες των κτιρίων, μαζί με όλες τις κρυστάλινες επιφάνειες που φωτίζονται από μέσα: τα διαφανή κτίρια, και τα κρύσταλα των βιτρινών, που στους εμπορικούς δρόμους καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος των επιφανειών των ισογείων.

1σκηνογραφία η [s<k>inoγrafía] O25 : 1. η τέχνη η οποία, με ζωγραφισμένες επιφάνειες ή πλαστικούς όγκους, δημιουργρεί το σκηνικό χώρο στον οποίο εκτυλίσσεται η θεατρική δράση: Σπουδάζει ~. 2. ο σκηνικόρ διάκοσμος, το σκηνικό. || Tο τοπίο ήταν σαν ~, για κτ. τόσο όμορφο και άψογο που μοιάζει ψεύτικο. [λόγ. < απσ. σκηνογραφία `διάκοσμος σκηνής 1΄ & σημδ. γαλλ. scénographie < λατ. scaenographia < αρχ. σκηνογραφία], Λεξικόν Tριανταφυλλίδης
(εικ.5 πηγή: ¨Luz en la ciudad”, Sophus Franden και Ebbe Christensen, Revista International de Luminotecnia)

Τελικά σε επίπεδο διαβάτη, η οπτική μας αντίληψη για την πόλη κυριεύεται από αυτές τις φωτεινές επιφάνειες. Ένας περίπατος στην ίδια πόλη μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικός μέσα σε πολύ μικρό διάστημα, όχι μόνο λόγω των αλλαγών που συμβαίνουν σε αυτήν, αλλά και λόγω των αλλαγών – πολύ πιο συχνών – που συμβαίνουν στις βιτρίνες της. Το ερώτημα είναι αν οι βιτρίνες επιτελούν τον αισθητικό και λειτουργικό προορισμό τους, και κατά πόσο η παρουσίασή τους με τον απαραίτητο φωτισμό βλάπτουν το περιβάλλον. Μιας και στο φωτισμό οφείλεται το 19% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στον κόσμο. Λανθασμένες επιλογές στον σχεδιασμό του φωτός και την τεχνολογία του φωτισμού κοστίζουν στο περιβάλλον τόνους CO2 κάθε χρόνο. Ενώ η φωτορρύπανση, που λόγω της θέσης στους δρόμους των πόλεων οι βιτρίνες συμμετέχουν αποφασιστικά, έχει σαν αποτέλεσμα έναν νυχτερινό ουρανό που πλέον δεν επιτρέπει το θαυμασμό ή ακόμα την αστρονομική παρατήρηση. Εξετάζοντας τυπικό δείγμα από εμπορικές βιτρίνες, τα προβλήματα που παρατηρούνται είναι βασικά: θάμβωση από φωτεινές πηγές (ακόμα και την ημέρα!), θάμβωση από έντονες αντιθέσεις (ακόμα και την ημέρα), από λάμψη υλικών (ακόμα και την ημέρα), αντιαισθητικά αποτελέσματα, ρύπανση πληροφορίας, κακή διάκριση προϊόντων και λογοτύπων λόγω της πρόσπτωσης του ηλιακού φωτός ή αντανακλάσεων.
(εικ.6,7*) Τα συμπεράσματα είναι πως ο σχεδιασμός του φωτός στην πλειοψηφία των βιτρινών πραγματοποιείται με σκεπτικό μόνο τις νυχτερινές ώρες. Ένα ωράριο που στο μεγαλύτερο μέρος της διάρκειας ενός χρόνου η εμπορική δραστηριότητα έχει τελειώσει, και ως εκ τούτου οι φωτεινές σκηνές
θα έπρεπε να έχουν πάψει να λειτουργούν για λόγους φωτορρύπανσης και ενεργειακής δαπάνης. 
(εικ.8*) Οι εμπορικές βιτρίνες φωτίζονται επίσης κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας. Ωστόσο, λόγω της ηλιακής πρόσπτωσης και των αντανακλάσεων, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν λειτουργούν ικανοποιητικά. Αποφυγή των αντανακλάσεων με τέντες, προβόλους και αντιανακλαστικά φίλτρα μπορούν να αντικαταστήσουν την αυξημένη ένταση φωτισμού. Κατάλληλοι λαμπτήρες και χρωματικά μοτίβα μπορούν να κάνουν μια βιτρίνα να ξεχωρίσει, χωρίς ενεργειακή σπατάλη. Μείωση του ωραρίου φωτισμού, αισθητήρες και κατάλληλη τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων ώστε να μην εκπέμπουν φως προς τον ουράνιο θόλο επίσης περιορίζουν το πρόβλημα της φωτορρύπανσης.

*εικ.1,2,3,6,7,8 πηγή: “Οι εμπορικές βιτρίνες σαν φωτεινές σκηνές”, Έλενα Ανάγνου, Εκδόσεις UPC 2009
(εικ.9, πηγή: “Shopping”, εκδόσεις Erco, 2009) 
Πολλά λάθη στον σχεδιασμό του φωτισμού των εμπορικών βιτρινών πραγματοποιούνται λόγω της γενικής εντύπωσης πως «το φως πουλάει». Στην πραγματικότητα, είναι ένας φωτισμός χωρίς υπερβολές που επιβαρύνουν το περιβάλλον, ένας ποιοτικός φωτισμός που μπορεί να το επιτύχει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ 
ΕΛΕΝΑ ΑΝΑΓΝΟΥ
Αρχιτέκτων Μηχανικός

Σάββατο 21 Μαρτίου 2015






Πριν κάποιο διάστημα επισκεφτήκατε το site μας και κάνατε εγγραφή.
Για να φτάσετε ως εδώ, σημαίνει ότι σας ενδιαφέρει...

Δεν προχωρήσατε όμως!

Από εμάς δεν υπάρχει καμία πίεση, μόνο βοήθεια, στήριξη κι εκπαίδευση παρέχουμε.
Από εσάς το μόνο που ζητάμε είναι να ακολουθήσετε την φιλοσοφία μας,
για να πετύχουμε όλοι μαζί.

Θα θέλαμε να σας βοηθήσουμε σε αυτήν σας την απόφαση!

Η γνώμη σας μετράει... 

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Η δύναμη των χρωμάτων

Η δύναμη των χρωμάτων

«Τα χρώματα επιδρούν στην ψυχή, αφού μπορούν, όχι μόνο να διεγείρουν τις αισθήσεις , αλλά και να μας ξυπνούν συγκινήσεις και συναισθήματα», υποστήριζε ο Γκαίτε, ενώ ο δρ S.J Quesley είχε πει προφητικά ότι κάποια μέρα η χρήση των χρωμάτων θα αντικαταστήσει εκείνη των φαρμάκων. Την επίδραση των χρωμάτων στην ψυχική υγεία, είχαν ωστόσο εντοπίσει πολύ πιο πριν οι Κινέζοι, οι Ινδοί και οι Αιγύπτιοι γι αυτό και προσπαθούσαν να δώσουν περισσότερο χρώμα στην καθημερινότητά τους, με βαφές στις οποίες πρόσθεταν χαρούμενες αποχρώσεις. Οι κινέζοι, σιγά- σιγά, προχώρησαν και πάρα πέρα αξιοποιώντας την ενέργεια των χρωμάτων για την πρόληψη ή και τη θεραπεία κάποιων παθήσεων.
Η χρωματοθεραπεία, όπως ονομάστηκε η μέθοδος, σήμερα περιλαμβάνεται στον κλάδο της λεγόμενης «χρωματικής ιατρικής» ως συμπληρωματική θεραπευτική αγωγή, που τόσο προληπτικά, όσο και στην πρακτική εφαρμογή της, βοηθά κάθε άνθρωπο να αναπληρώσει τις ενεργειακές απώλειες που υφίσταται καθημερινά λόγω στρες, κούρασης, εκνευρισμού και άλλων καταστάσεων.




Θεραπευτική ενέργεια

Σύμφωνα με τους ερευνητές της μεθόδου, κάθε αρνητική βιολογική κατάσταση, πριν εκδηλωθεί σαν σωματικό σύμπτωμα, εκδηλώνεται πρώτα στην αύρα του ατόμου. Με την χρωματοθεραπεία λοιπόν (η οποία στην πράξη εφαρμόζεται με την έκθεση του ασθενούς σε δέσμες έγχρωμου φωτός, από ειδικούς προβολείς), η αύρα παίρνει τη δόνηση του χρώματος και μεταφέρει την θεραπευτική της ενέργεια στο σώμα. Έτσι, η κόπωση, το άγχος, η απογοήτευση και άλλες αρνητικές βιολογικές και ψυχοδιανοητικές καταστάσεις εξουδετερώνονται, με αποτέλεσμα, να προλαμβάνονται και οι διάφορες παθήσεις. Ήδη, εδώ και αρκετά χρόνια, η κλασική ιατρική χρησιμοποιεί τη χρωματοθεραπεία, για την αποκατάσταση του νεογνικού ίκτερου. Τα νεογέννητα με ίκτερο τοποθετούνται σε ένα θάλαμο, ο οποίος φωτίζεται από ένα ειδικό μπλε χρώμα και η ανάρρωση τους γίνεται σε πολύ πιο σύντομο διάστημα. Το μπλε χρώμα διώχνει, επίσης, την υπερένταση, τον εκνευρισμό, ενώ επιδρά στο αίμα ρυθμίζοντας την πίεση. Το πράσινο πάλι, είναι το χρώμα που χρησιμοποιεί στην πρακτική εφαρμογή της η χρωματοθεραπεία, για να διώξει τον πονοκέφαλο, τις αϋπνίες, την κούραση και την ευερεθιστικότητα, ενώ το κίτρινο χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις πνευματικής κατάπτωσης.





Τα 7 βασικά χρώματα , επιδρούν στην σωματική και ψυχική μας υγεία ως εξής:
• Το κόκκινο: Ενεργοποιεί τις πέντε αισθήσεις, διώχνει τη νωθρότητα, δημιουργεί διάθεση για δράση και επικοινωνία. Αυξάνει την ζωτικότητα, τη σεξουαλική δραστηριότητα στον άντρα, τον καρδιακό ρυθμό, και τονώνει το κυκλοφορικό.




• Το πορτοκαλί: Κινητοποιεί την υπάρχουσα ενέργεια και τον φυσικό δυναμισμό. Καταπολεμά την κόπωση, βελτιώνει την ψυχική διάθεση, ισχυροποιεί τη θέληση και τον αυτοέλεγχο. 





• Το κίτρινο: Διεγείρει τη μνήμη και τις νοητικές λειτουργίες, καταπολεμά την μελαγχολία και βοηθά για αυτογνωσία και αυτοκριτική. Οι γιαπωνέζοι το θεωρούν έδρα των συναισθημάτων και το λένε «χαρά» εξ ου και το «χαρακίρι».




• Το πράσινο: Βοηθάει στην εκδήλωση των συναισθημάτων, ενεργοποιεί την ανάπλαση των μυών και των ιστών. Δημιουργεί αρμονία στο σώμα και στο πνεύμα, χαλαρώνει, λειτουργεί καταπραϋντικά.




• Το γαλάζιο: Ηρεμεί, χαλαρώνει το νευρικό σύστημα, μειώνει την αρτηριακή πίεση και διευκολύνει την ικανότητα λήψεων αποφάσεων.




• Το μπλε-λουλακί: Καθαρίζει το νου και την ψυχή, εξουδετερώνει τις αρνητικές σκέψεις, εκμηδενίζει το φόβο, αυξάνει τη διαισθητική ικανότητα.




• Το μοβ: Ενεργοποιεί το νευρικό σύστημα, αυξάνει την ψυχική ωριμότητα και την ικανότητα για διαλογισμό, δημιουργεί τη διάθεση για κοινωνικότητα, αυξάνει τη σεξουαλικότητα της γυναίκας.



• Το ιώδες-μενεξεδί: Βοηθάει την όραση και την ακοή, αυξάνει τη διαισθητική ικανότητα, εξισορροπεί τα ψυχολογικά προβλήματα, προλαβαίνει τις παθήσεις των πνευμόνων.





Οι επιλογές στα χρώματα έχουν… ψυχολογική βάση


Δεν είναι λίγα τα πειράματα που έχουν γίνει -και γίνονται- σχετικά με το τί επιρροή έχουν τα χρώματα στην ανθρώπινη ψυχολογία. Έχει παρατηρηθεί για παράδειγμα, ότι οι άνθρωποι που περιβάλλονται συνέχεια από ζωηρά και φωτεινά χρώματα, χαίρουν καλλίτερης φυσικής κατάστασης και ψυχικής ηρεμίας από εκείνους που περιβάλλονται από σκούρα και μουντά χρώματα. Έχει παρατηρηθεί επίσης ότι :
*Τα εξωστρεφή άτομα προτιμούν τα θερμά χρώματα.
*Τα εσωστρεφή ή εγωκεντρικά άτομα προτιμούν τα ψυχρά χρώματα, επειδή δεν χρειάζονται το εξωτερικό ερέθισμα.
*Το άτομο που είναι συναισθηματικά περιορισμένο, συχνά ταράζεται από το χρώμα (αυτό το χρώμα με τρελαίνει!), επειδή εισβάλλει στην εσωτερική του ζωή, την οποία προσπαθεί να αποκρύψει.
*Το συναισθηματικά αδιάφορο ή φλεγματικό άτομο, είναι συνήθως μια άκαμπτη προσωπικότητα και δεν ανταποκρίνεται ή επηρεάζεται ελάχιστα από τους λεπτούς κραδασμούς του χρώματος.




Τα καλά της «πολύχρωμης» διατροφής


Η κινέζικη διαιτητική η οποία χρονολογείται εδώ και 4.000 χρόνια, αλλά και οι σύγχρονοι υποστηρικτές της χρωματοθεραπείας, θεωρούν ιδιαίτερα ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό τις φυτικές τροφές, που αντιστοιχούν σε χρώματα όπως το κόκκινο, το πορτοκαλί, το κίτρινο, το μπλε-μοβ, το άσπρο και το καφέ. Πρόσφατα, μάλιστα από την εργασία του Δρ. Τζέιμς Τζόζεφ από το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο Tufts και άλλων επιστημόνων, προέκυψε ότι η «πολύχρωμη» διατροφή τείνει να γίνει η νέα κυρίαρχη τάση στο χώρο της υγείας. Οι ειδικοί εξηγούν με παραδείγματα την υπέροχη δύναμη των χρωμάτων στις φυτικές τροφές, τονίζοντας: Όσο πιο ζωηρό και έντονο είναι το χρώμα ενός φρούτου ή ενός λαχανικού, τόσο πιο ισχυρή είναι η ικανότητά του να προλαμβάνει ή να καταπολεμά τις ασθένειες (καρκίνο, καρδιοπάθειες, εμφράγματα, υπέρταση, διαβήτη, καταρράκτη, φλεγμονές και πνευμονικά νοσήματα). Ακόμα, λοιπόν, και αν πρόκειται για ένα έξυπνο επιστημονικό κόλπο που θα μας κάνει να βάλουμε στο τραπέζι μας άφθονα φρούτα και λαχανικά, αξίζει τον κόπο να καθιερώσουμε 5- 6 μερίδες φρούτων και λαχανικών (από κάθε χρώμα), στο καθημερινό διαιτολόγιο.




Τι προσφέρουν :
• Η κόκκινη τροφή (ντομάτες, κεράσια, φράουλες, καρπούζι, παντζάρια, κόκκινο λάχανο και πιπεριές): κάνει καλό στο αίμα, στα νεφρά, στο ανοσοποιητικό σύστημα.





• Η πράσινη τροφή (αβοκάντο, ακτινίδια, πιπεριές και όλα τα πράσινα λαχανικά): ενισχύει την άμυνα του οργανισμού στις μολύνσεις, στις δερματοπάθειες στις πεπτικές διαταραχές.








• Η μπλε-μοβ τροφή (σταφύλια, δαμάσκηνα, μελιτζάνες, σύκα) βοηθά στην τόνωση του οργανισμού, στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, στο πρόβλημα της δυσκοιλιότητας.






• Η πορτοκαλί τροφή (καρότα, πορτοκάλια, βερίκοκα, γλυκοπατάτες, λωτοί, μανταρίνια), διατηρεί υγιές το νευρικό σύστημα, προστατεύει από την υπεριώδη ακτινοβολία, ανοικοδομεί τους ιστούς του δέρματος και τα κύτταρα.






• Η κίτρινη τροφή (λεμόνια, αχλάδια, μπανάνες, ανανάς, γκρέϊπ –φρουτ): καταπολεμά την ατονία και τη νευρικότητα, καθαρίζει το αίμα, βοηθά στη χώνεψη και την καλή λειτουργία εντέρων και στομάχου.



• Η άσπρη τροφή (μήλα, μανιτάρια, πατάτες, κρεμμύδι, σκόρδο): Προστατεύει την καρδιά και συντελεί στην καλή λειτουργία του αναπνευστικού και πεπτικού συστήματος.







• Η καφέ τροφή (σπόροι, όσπρια, ξηροί καρποί, δημητριακά, ρύζι): Εμποδίζει τη δημιουργία νεοπλασιών του εντέρου, τονώνει το μυϊκό και νευρικό σύστημα.








Εκλογές ΕΔΙΕ - Υποψηφιοι για την Ελεγκτική Επιτροπη 2024-2026

  ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΤΟΥΛΙΝΑ ΛΑΡΙΣΑ Facebook προφιλ https://www.facebook.com/toulinakaranika...